framsteg!

2012-01-12 @ 11:15:02
Idag var jag bara uppe ca 1.5 timme innan ja åt frukost! hehe..
Tur att vi hade yoghurt hemma. det gick ner ganska lätt. :)
Jag mår liksom illa av att tugga på morgonen.
Det blev inget gymbesök igår. Blev lite annat som måste fixas.
Packade iväg min lilla skrutt som skulle sova hos farbror Crille,
och i morse så drog dom iväg till Särna. :)
Pappan ska åka dit i morgon och jag ska va hemma å jobba "lite"...
från fredag kväll till lördag kväll. Så jag får lifta upp på söndag. ;)
Min älskade Gelica undrade om jag äter nån speciell kost.
Nej det gör jag inte. Som du sa så äter vi "vanlig mat med eftertanke". :)
Tallriksmodellen, mindre portioner, äta regelbundet och skippa skräpmat och godis. :)
Men man skulle kunna säga att de lutar liiiiiite å GI hållet.
Vi får lite hjälp varannan vecka med Dalakassen! Helt underbart!
Råvaror och recept hem till dörren, och all mat är godkänd av en dietist.
"Bra att veta" kommentarer till recepten för den som tänker på vikten eller tränar mycket. :)
Men jag tycker det här med mat är svårt. Varannan vecka så ska vi ju själva tänka rätt liksom.
Och bor man med en vrångstör som jag gör så går de inte alltid så bra. ;)
Sen är det ju det här med att äta regelbundet. 3 huvudmål om dagen....
Det faller väl in naturligt när jag lärt mej äta frukost. Så man hinner med lunchen också. :P
Nu blev de ett ovanligt långt inlägg! Ska genast ge mej! Bye!

Kommentarer

Postat av: Gelica

Aa okej! =)

Ja, jag fick typ ångest efter bara några dagar med lchf. Så nu kör vi lite eget.. Eller ja, tänka på vad vi äter och hur mycket =)

Och det känns jätte mycket bättre!

Våran affär här har börjat med en såndär matpåse också, må fasiken prova =)

Puss <3

2012-01-12 @ 19:07:09
URL: http://tilleville.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback