balsammetoden

2011-06-07 @ 16:02:49
Har kört på med BALSAMMETODEN ett par månader nu.
Och jag har verkligen varit jätte nöjd!
Håret både ser ut och känns mindre slitet!

"Nyckeln till ett friskt och vackert hår heter fukt.
Torra hår är helt enkelt inte vackra - de blir glanslösa, risiga och frissiga.
Självlockiga hår är torrare av naturen än raka hår,
och måste därför behandlas lite annorlunda för att nå sin fulla potential."

Jag har helt enkelt tvättat håret med enbart balsam, skippat borstar och allt vad torka håret innebär.

Jag använde

Franck Provost expert repair balsam



Funkade alldeles utmärkt som både tvätt- och vårdande balsam i mitt hår.

Man ska alltså inte ta vilket balsam som helst. Det får inte innehålla "förbjudna ämnen".

LOCKIG.SE kan man läsa allt om balsammetoden. Som också fungerar på folk med rakt hår! ;)


Men nu vet jag inte om jag lär ta ett litet uppehåll eftersom mina mjällexem tar livet av mej. :(
Kommer förmodligen att återuppta kampen mot torrt och slitet hår med hjälp av balsammetoden senare. :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback