mera bilder

2011-07-06 @ 11:58:26
Bilder från igår!
Då vi bland annat besökte "Resident evil", en stor tall och Ickån. ;)




Resident evil...ett lite läskigt ställe mitt i skogen där dom borrat efter gas(?).
Ser ni att de ligger en sko i hålet! :O


Natur minne och puckon. ;)


Undrar hur många år sen de va "max 500kg" som gällde på den där bron! :P


Nu har jag läst lite om Resident evil platsen.. :)

"Om man har sett filmen Resident evil är detta ingen plats att besöka i nattmörker.

Siljansringen skapades efter ett meteoritnedslag för 360 miljoner år sedan. Siljansringen har en diameter på 65 kilometer och det som en gång hände är det det största kända meteoritnedslaget i Europa.

Dala djupgas AB borrade två borrhål över 6 000 meter djupa, det ena borrades i Gravberg (6779 meter djupt) det andra (6529 meter djupt) borrades här.

375 miljoner kronor grävdes ner i hålen som gav noll i utbyte."

och:

"Nu har jag gjort en del efterforskningar och kan avslöja att man faktiskt hittade något vid borrningarna. Något stort. Något som skulle förändra inriktningen på människans utveckling om det blev allmänt känt. Därför har man hemligstämplat den fasansfulla uptäckten och låst in den i något man kallar Arkiv Y. Mer kan jag inte avslöja."

okeeej...?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback