prat och mat

2011-04-19 @ 14:54:03
Idag ska jag till Class Gym.
Ska dit å gå en rundtur för att min "plastsvärmor" har börjat där å fick bjuda in en vän.
Suck. Jag har ingen lust å gå dit egenligen men de känns väl bättre när man väl har varit där.
Kommer ju inte ha råd att gå där sen iaf så det känns som bortkastad tid bara.


Och strax är påsken här!! Vi har lite beslutsångest...
Särna? Inte Särna?
Det är ju super mysigt ute på vallen... men de är lite dyrt å åka dit.
Och det är ju roligare om det är flera som är där så vi hoppas att Crille ska dit, då åker nog vi dit också.

vallen vallen vallen
Så här såg det ut på vallen påsken 2008. :) hoppas på mindre snö i år hahaha!



Idag blir de frysrensarmidda. hittade två kycklinglår och två kyckling filéer.
Men jag vet inte vad vi ska göra med dom? Blir väl å slänga allt i en ugnsform å krydda bara.


Igår gjorde jag iaf en "fusk lasagne". Så jävla gott!
Vet att jag sett ett liknande recept någonstans men jag minns inte vart..

Så här gör jag ifall nån vill testa:

Lägg skivade färska champinjoner i botten på en ugnsform.
Stek köttfärs, krydda (jag har grillkrydda och oregano) ha i lök och krossade tomater.
Häll över "köttfärssåsen" på champinjonerna.
Stek bacon och ha de på köttfärsen. Jag brukar kasta i lite paprika också.
På med (massa) ost och häll över lite grädde.
In i ugnen på typ 200-225 grader tills osten har fin färg
.

Så jävla gott och ENKELT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback